Netradicinės integruotos pamokos Jono Jablonskio gimnazijoje – gyvenimo pamokos!

2018-05-08

2018-05-03 saulėtą rytą Jono Jablonskio gimnazijos 30 komandų, lydint mokytojams susirinko amfiteatre prie Kauno pilies. Susirinkusiuosius pasveikino gimnazijos direktorė Danguolė Miškinienė, projektinio renginio – pavasario žygio ,,Mes – Lietuva”, skirto Lietuvos valstybingumo atkūrimo 100-čiui idėjos autorė Beatričė Bučiūnienė, organizatoriai: Salvija Elona Reveltaitė, Rytis Jezukevičius (IKT), vertintojos: Edita Bitvinskaitė, Jūratė Blažienė, bei projektą įgyvendinti padėjusi alumnė Simona Dailidonytė. Susitelkimui, atmosferos sukūrimui – bendra daina bei flashmob‘o šokis! Pakilios nuotaikos jaunimas drąsiai priėmė 5 mokomųjų dalykų (istorijos, lietuvių kalbos, dailės, muzikos, kūno kultūros) integruotų užduočių iššūkį apie Lietuvą.
Išsikėlėme tikslus:
a) susitelkęs ir kaip tobulas mechanizmas veikiantis organizacinis komitetas suvaldys ir motyvuos klasių komandas siekti bendro rezultato,
b) suderinsime projekto dalyvių fizinį aktyvumą ir virtualias mokymosi erdves.
Istorinių faktų perkėlimas į šių dienų aktualijas – ypač vertinga patyrimo pamoka, tačiau patraukliausia jaunimui tai, kad užduotis buvo galima atlikti pritaikant išmaniuosius telefonus bei informacines komunikacines technologijas (į edukacinį procesą buvo integruojama Facebook socialinio tinklo grupė, kur buvo publikuojamas projekto informacinis turinys: piktogramos, renginio aprašai, atsakymų į užduočių klausimus nuotraukos ir video; virtualioje erdvėje buvo pildomi atsakymai, interaktyvios Quizizz viktorinos, nuotolinės video viktorinos; buvo pasitelkiami QR kodai, nes užduotys buvo užšifruotos, o kodas nuskaitomas tik orientacinio žygio metu suradus reikiamą objektą).
Turėti daug žinių – tai dar ne viskas šiuolaikinėje visuomenėje. Svarbu gebėti tas žinias pritaikyti, analizuoti, apibendrinti, interpretuoti, pademonstruoti minties koncentraciją ir nuovokumą – tai ir buvo mūsų , projekto organizatorių, siekiamybė daugelyje užduočių! Ir, atrodytų, konkurencija tarp klasių komandų buvo viso renginio „vinis“, kaip kad tai būdinga ir mūsų visuomenei… Ne! Tai buvo malonumas ir mėgavimasis jaunimui patinkančia aktyvia veikla. Klasių komandos pasikvietė ir šeimos narių ar draugų, kad galėtų dalintis žiniomis, įspūdžiais ir patirtimi. Žinoma, tai – ir pagalba sąmoningai besimokantiems, atsakingiems gimnazistams pasirodyti puikiai, garbingai, juk renginys skirtas mūsų tėvynei – Lietuvai.
Ar kiekvienas mūsų, suaugęs visuomenės narys, lengvai atsakytume į klausimą, kiek sveria laisvė? O JJG (Jono Jablonskio gimnazijos) gimnazistai – labai išradingi: vieni atsakė filosofiškai, kiti su humoru, treti – su begaline pagarba, atidumu, meile.
Tačiau visų įspūdingiausia užduotis, sukėlusi klegesį, šypsenas, juoką, nuoširdžiausius apsikabinimus ir net nešimą ant rankų, buvo vestuvių ceremonijos senovėje inscenizacija.
Gyvenimas, laikas, technologijos eina į priekį ir JJG (Jono Jablonskio gimnazija) modernėja. Matome prasmę leisti mokiniams pasitikrinti ne tik sukauptas žinias, įgūdžius, bet ir patiems patirti bendradarbiavimo, kūrybingumo palaimą (poezijos deklamavimas, Lietuvos simbolių gvildenimas), vaidybos džiaugsmą (pasitikinčiai ir drąsiai basomis pereiti per senamiesčio grindinį ir įsivaizduoti esant Vaižgantu, senoviškai sveikintis, kalbinti praeivius); pasidalinti mintimis su praeiviais apie tai, ką mums reiškia Lietuva ar kokį Kauną įsivaizduojame po 30 metų. Ir ne tik apklausti, o ir apibendrinti sukauptą medžiagą, pristatyti išvadas. Visiems mums tai buvo atradimų diena, nes supratome ir jutome, kad mokiniai labiau atsiskleidžia, tampa brandesni.

Šis puslapis paskutinį kartą atnaujintas: 2018-06-17